Optistäd växer till ett av städbranschens mest kompletta system

 

Just nu arbetar vi med två riktigt bra nya funktioner i Optistäd.

Integration med Fortnox. Den första funktionen som kommer att komma är integration med Fortnox. Detta innebär att alla fakturaunderlag skapas i Optistäd och kan med ett klick skickas vidare till Fortnox. I Fortnox behöver ni sedan bara skicka fakturorna och hantera betalning och redovisning. Även ROT och RUT information skickas med från Optistäd så att det kan hanteras automatiskt i Fortnox. Detta innebär att man inte behöver kunna något om Fortnox eller redovisning för att kunna fakturera – enkelt!

Avtals- och statistikmodul. Nyckeln till att skapa en framgångsrik verksamhet ligger ofta i återkommande nöjda kunder. I Optistäd hjälper vi er med detta när vi nu snart kommer att introducera en avtalsmodul. Här kan ni enkelt lägga upp återkommande avtalskunder och skapa fakturaunderlagen automatiskt. T.ex.. hemstäd varannan vecka eller kontorsstäd varje vecka med fakturering en gång per månad (oavsett om det är 4 eller 5 veckor per månad) med samma belopp.

Ni kommer även att kunna följa er avtals- resp. löpande fakturering i överskådliga grafer så ni kan se hur ert resultat utvecklas månad för månad i den nya statistikmodulen.

Som alltid har vi lagt mycket stort fokus på enkelheten. Vissa av dessa funktioner kommer även att komma till vårt andra tidrapporteringssystem, Optibygg, för byggbranschen.